Sofia_Petrenko Опубліковано: 20 серпня Поділитись Опубліковано: 20 серпня У розпал літнього туристичного сезону в Швейцарії аеропорти Цюріха та Женеви мали справу з різними збоями, що змусило їх скасувати або затримати низку рейсів. Багато мандрівників, які летіли до або з двох найбільших міжнародних аеропортів Швейцарії, стикалися з деякими перебоями в останні тижні. Все це пов’язано з проблемами, у тій чи іншій формі, Skyguide, швейцарської системи управління повітряним рухом. Погляньмо спочатку на Женеву. 25 червня проливні дощі затопили підвал диспетчерської вежі, вплинувши на охолодження центру обробки даних. У результаті «через ризик перегріву систем управління повітряним рухом Skyguide тимчасово закрила повітряний простір в районі Женеви незабаром після 22:00 з міркувань безпеки», - йдеться в пресрелізі агентства. Система знову почала нормально працювати 26 червня, 70% запланованих рейсів змогли злетіти та приземлитися. Skyguide зняв усі обмеження на пропускну здатність у повітряному просторі Женеви 28 червня. Тим часом у Цюріху Поки проблеми Женеви вирішувалися, центр управління повітряним простором Цюріха зіткнувся з власними проблемами. 5 липня помилка в програмному забезпеченні Skyguide призвела до масових обмежень в аеропорту Цюріха приблизно на півтори години, що вплинуло на 68 рейсів: 18 зльотів і 19 посадок довелося скасувати, а 31 рейс було відкладено на дві години. Загалом від поломки системи постраждали 1900 пасажирів. Чи є ці проблеми незвичними? Такі проблеми час від часу виникають. Найсерйозніший стався у червні 2022 року, коли технічна несправність на кілька годин закрила повітряний простір Швейцарії. Експерти сумніваються, чи є кібератака причиною збою, а деякі навіть підозрюють Росію в цих діях. Однак розслідування показало, що несправність викликана дефектом мережевого комутатора — мережевий компонент не мав останньої версії програмного забезпечення. На той момент у звіті незалежного розслідування містилося 14 рекомендацій щодо запобігання подібних поломок у майбутньому. Вони включали створення системи управління безперервністю бізнесу (BCMS) для кращого захисту процесів і систем, критичних для управління повітряним рухом, і забезпечення альтернативних операцій. Наступні технічні збої відбулися у 2023 році, перекинувшись на перші шість місяців 2024 року — тобто поточні. Чи вплинуть ці збої на ваші плани літніх подорожей? Це, звичайно, важко передбачити, особливо коли відбуваються стихійні лиха (як це було в Женеві). Безперечно те, що ніхто — ні Skyguide, ні авіакомпанії, ні пасажири — не хочуть повторення таких проблем. «Такі вузькі місця мають серйозний вплив на нашу систему, — за словами Олівера Бухгофера, операційного менеджера авіакомпанії SWISS, основного авіаперевізника в Цюріху та Женеві. — Якщо є затримки, їх практично неможливо компенсувати в той самий день. Це означає, що пасажири будуть заблоковані, оскільки їхній літак не зможе ані приземлитися, ані злетіти протягом кількох годин, а може, й довше. Щоб технічні поломки не порушили або навіть паралізували авіасполучення, після інциденту в Цюріху 6 липня була створена спеціальна експертна група. Вони розслідуватимуть, що саме сталося, і рекомендуватимуть шляхи посилення системи. Чи можете ви вимагати компенсації, якщо ваш рейс постраждав через такі збої? В принципі, ані SWISS, ані будь-яка інша авіакомпанія не запропонує жодної компенсації за рейси, скасовані через стихійні лиха (наприклад, грози в Женеві) або технічні збої третіх сторін Однак вони повторно забронюють для вас наступний доступний рейс і рано чи пізно доставлять вас до місця призначення. Цитата Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах Більше способів поділитися...
Рекомендовані повідомлення
Приєднуйтесь до обговорення
Ви можете опублікувати повідомлення зараз, а зареєструватися пізніше. Якщо у вас є акаунт, увійдіть в нього для написання від свого імені.